Teknenize için uygun bir halat seçtikten sonra, yeni sheet (iskota) veya halyard (mandar) için hangi uzunlukta kesmeniz gerektiğini bilmeniz gerekir. Doru uzunluğu belirlemek çok önemlidir! İskota veya man
dar çok kısa olursa, manevralar tam bir kabusa dönüşebilir! Ayrıca, halat çok uzun olursa dolanma riski artar, toplam uzunluğa eklenir ve gereksiz masrafa yol açar.
En basit çözüm, mevcut halatların uzunluk ve bağlantı noktalarını ölçmektir; Tabii ki doğru ölçülerse. Bu yöntem, iskotalarınız için kolay olabilir ancak mandarlar için daha zorlayıcıdır.
Teknedeki çoğu halatın uzunluğu, tekne kataloğunda bulabileceğiniz temel arma verilerinden belirlenebilir. Bu veriler, yelken boyutlarını belirlemek için yelken üreticileri tarafından da yaygın olarak kullanılır.
Aşağıda, mandar, iskota için ve bağlama halatlarının uzunluklarını belirlemek için kullanılan formülleri bulabilirsiniz.

•Ana Yelken Mandarı 1:1 → 2.1 × P + 2
•Ana Yelken 2:1 → 3.2 × P + 2
•Cenova Mandarı → 2.1 × I + 1
•Balon Mandarı → 2.1 × ISP + 2
Vinçler kamara üzerinde ise. •Flok İskotası → L
•Cenoa İskotası → 1.5 x L
•Gennaker → 2.5 x L
•Balon İskotası→ 2.1 x L
•1.Camadan* → 0,24 x P + E
•2.Camadan* → 0,48 x P + E
•Arka Yaka → 3.5 x E
•Bağlama Halatı → 0.5 x L
* 1. Camadan P'nin %12’si olarak hesaplanır / Yelken üreticinize danışın.
* 2. Camadan P'nin %24’ü olarak hesaplanır / Yelken üreticinize danışın. Her formül belirli bir hata payı içerir. Emin değilseniz, 1-2 metre fazla bırakmak daha iyidir; fazla kısa kesmekten kaçının!
Comments